Veelgestelde vragen over corona bij Middin

Het coronavirus is sinds eind februari in Nederland. Middin volgt de situatie goed. We begrijpen het als je een vraag hebt over corona. Hieronder vind je vragen die vaak gesteld worden. Heb jij een vraag over corona en staat deze er niet bij? Bel dan met klantcontact 070 – 372 1234.

Algemene informatie over het coronavirus

Welke maatregelen gelden in Nederland tegen verspreiding van het coronavirus?

De maatregelen en regels die gelden in Nederland staan op de website van het RIVM: www.rivm.nl.

Hoe organiseert Middin de begeleiding?

Hoe is de begeleiding geregeld?

De ondersteuning van bewoners gaat door, ook nu het coronavirus er is. Het wordt wel anders geregeld.  

Het wonen, het kinderdagverblijf en trefpunten van Middin blijven zoveel mogelijk open. De dagactiviteiten (voor de oudere cliënten en andere risicogroepen) worden georganiseerd op hun woonlocatie, zodat cliënten niet hoeven worden vervoerd.

Ambulante begeleiding aan huis gaat door. Wel proberen we dit, als dat kan, telefonisch of op een andere digitale manier te organiseren. 

Stap voor stap proberen we bezoek mogelijk te maken. Kijk bij het coronanieuws voor de nieuwste informatie.

Wat is er bij Middin open?

De woonlocaties, het kinderdagverblijf en trefpunten van Middin blijven zoveel mogelijk open. De dagactiviteiten (voor de oudere cliënten en andere risicogroepen) worden georganiseerd op hun woonlocatie, zodat cliënten niet hoeven worden vervoerd.

Ambulante begeleiding aan huis gaat door. Wel proberen we dit, als dat kan, telefonisch of op een andere digitale manier te organiseren. 

Stap voor stap proberen we bezoek mogelijk te maken. Kijk bij het coronanieuws voor de nieuwste informatie.

Hoe gaan wij om met bezoek op onze woonlocaties? ?

Stap voor stap proberen we bezoek mogelijk te maken. Kijk bij het coronanieuws voor de nieuwste informatie.

Heb je een afspraak voor bezoek, maar heb je ziekteverschijnselen (last van hoesten en/of ademhaling en/of koorts)? Kom dan niet op bezoek en overleg met de begeleiding hoe jouw rol wordt overgenomen. Ook als er een besmetting op locatie is of als we denken dat er een besmetting is, is bezoek niet mogelijk.

Gaan verhuizingen van cliënten door?

Ja, dat kan als er een plek op een locatie vrijkomt. Een bewoner kan ook verhuizen. Het verhuizen gaat wel anders dan we gewend zijn, omdat we ons aan de regels van het RIVM houden. 

Kan een zieke cliënt verhuizen?

Ja, dit kan. Ook hier gelden de richtlijnen van het RIVM.

Wanneer wordt Werk en Activiteiten weer op de locaties zelf georganiseerd?

De afgelopen weken hebben we Werk en Activiteiten bij Middin anders georganiseerd. Anders dan we gewend waren. Cliënten die bij Middin wonen kregen bijvoorbeeld vervangende activiteiten op de woning. Nu onderzoeken we of en hoe we vanaf 1 juni weer werk en activiteiten kunnen aanbieden op de werklocaties. Zoals we altijd al deden. Dit is best ingewikkeld. We willen dat dit veilig en verantwoord is, voor iedereen. Er zijn veel vragen, bijvoorbeeld: 'Hoe ga je op een veilige manier samenwerken?' 'Met wie werk je samen?' 'Moeten er aanpassingen worden gedaan aan het gebouw?'

Op al deze vragen moeten we goede antwoorden bedenken. We willen er zeker van zijn dat de veiligheid van cliënten en medewerkers goed geregeld is. We willen ook dat het zó geregeld is, dat het voor een langere periode passend is. En dat we voldoen aan de regels die door de overheid gesteld worden. Daarom geldt per locatie maatwerk. 

Wat gebeurt er als iemand corona heeft?

Wat gebeurt er als iemand corona heeft?

Er wordt goed voor de zieke gezorgd. De familie of naasten worden gebeld. Andere bewoners krijgen een brief. 

Zijn er bewoners ziek (geweest)?

Ja, helaas wel. De begeleiders regelen dit heel goed. Zij houden contact met de familie en naasten van de bewoners. We wensen alle zieken veel sterkte toe.