Heb je een klacht? Wij kunnen helpen
Even praten helpt goed
Ben je ontevreden? Dan wil je waarschijnlijk zo snel mogelijk van dat vervelende gevoel af. Vaak helpt even praten met de betrokken begeleider het beste. Misschien vind je het fijn als de leidinggevende er ook bij is. Of je familie. Dit kan. Meestal kom je zo samen tot een goede oplossing. En is het jou gelukt om dat vervelende gevoel te laten verdwijnen. We hebben een praatplaat gemaakt waarin het klachtenschema in het kort wordt uitgelegd.
Klachtenfunctionaris wijst jou de weg
Soms weet je toch niet goed wat je met je klacht moet doen. Daarom heeft Middin een klachtenfunctionaris. Zij luistert naar jouw klacht, of die van je familie. En weet wie bij het oplossen kunnen helpen. De klachtenfunctionaris van Middin gaat naast alle partijen staan. Dit is fijn. Want hierdoor kan zij ook bemiddelen. Als jullie samen vinden dat dit nodig is.
Mevrouw Jolanda den Outer, klachtenfunctionaris@middin.nl
Telefoon: 06 48 481 684
Vertrouwenspersoon
Misschien ben je op zoek naar iemand die helemaal voor jou is. Die mensen zijn er en noemen we vertrouwenspersonen. Zij luisteren naar jou. En helpen met wat jij, of je familie, wilt doen om je klacht op te lossen. Deze vertrouwenspersonen helpen jou graag:
Onvrijwillige zorg (Wet zorg en dwang)
Voor: Delft, Leidschendam- Voorburg, Rijswijk, Den Haag, Voorschoten, Wassenaar, Westland.
De heer Peter van de Laar p.vandelaar@zorgstemvertrouwenspersonen.nl
Telefoon 06 408 531 91
Onvrijwillige zorg (Wet zorg en dwang)
Voor: Lansingerland, Maassluis, Midden-Delfland, Pijnacker-Nootdorp, Schiedam, Vlaardingen, Zoetermeer, Zuidplas.
De heer André Maaskant A.Maaskant@zorgstemvertrouwenspersonen.nl
Telefoon 06 401 772 11
Onvrijwillige zorg (Wet zorg en dwang)
Voor: Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel, Rotterdam, Barendrecht, Goeree-Overflakkee, Ridderkerk, Westvoorne, Brielle, Hellevoetsluis, Hoeksche Waard, Albrandswaard, Nissewaard.Mevrouw Marjolijn Ploeger m.ploeger@hetlsr.nl
Telefoon 06 15271292
Onvrijwillige zorg (Wet zorg en dwang)
Voor: Dordrecht, Zwijndrecht, H.I. Ambacht, Molenlanden.
Mevrouw Nazma van Belle, nazmavanbelle@zorgbelangcvp.nl
Telefoon 06 572 085 28 en 088 929 40 99
www.adviespuntzorgbelang.nl
Vertrouwenspersoon jeugd voor alle jeugdwet-cliënten van Middin
info@akj.nl
Telefoon 088 555 10 00
Op de website van het AKJ staat meer informatie; bijvoorbeeld informatie om te chatten met een vertrouwenspersoon.
Klachtencommissie Middin
Het lukt niet altijd om tot een goede oplossing van je klacht te komen. Of misschien wil je helemaal niet met iemand praten. Dan kun jij, of je familie, een officiële klacht indienen. Dit doe je bij de Klachtencommissie Middin. De mensen in deze commissie kennen de zorg goed, maar werken niet bij Middin. Zij kunnen onafhankelijk oordelen en adviseren. Je kunt hier een voorbeeldbrief downloaden. Officiële klachten kun je mailen naar klachtencommissieclienten@middin.nl of opsturen:
Klachtencommissie voor cliënten en vertegenwoordigers
t.a.v. ambtelijk secretaris
Postbus 162
2280 AD Rijswijk
De klachtencommissie Middin behandelt geen klachten die de klachtencommissie onvrijwillige zorg behandelt. Alle informatie over hoe we bij Middin omgaan met klachten staat in onze klachtenregeling. Deze vind je hier. Wil je meer informatie over de klachtencommissie Middin? Het reglement van de klachtencommissie vind je hier. Of bel naar 070 3222246.
Klachtencommissie onvrijwillige zorg
De klachtencommissie onvrijwillige zorg is een externe commissie. Deze commissie behandelt klachten over onderwerpen die in de Wet zorg en dwang (Wzd) worden genoemd. Bijvoorbeeld:
- Wilsbekwaamheid
- Beslissing om onvrijwillige zorg uit te voeren
- Beslissing over verlof of ontslag
De klachtencommissie onvrijwillige zorg beoordeelt Wzd-klachten onafhankelijk en onpartijdig. Deze commissie doet een bindende uitspraak over klachten en kan jou als klager een schadevergoeding toekennen.
Heb je een klacht over onvrijwillige zorg? Neem dan eerst contact op met de klachtenfunctionaris van Middin: mevrouw Jolanda den Outer (via e-mail: klachtenfunctionaris@middin.nl of telefonisch: 06 48 481 684).
Geschillencommissie
Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over hoe de klachtenfunctionaris je heeft geholpen. Of over hoe de Klachtencommissie Middin met jouw klacht is omgegaan. Dan kun je contact opnemen met de Geschillencommissie Zorg. Deze externe commissie onderzoekt hoe Middin jouw klacht heeft behandeld. De geschillencommissie doet binnen zes maanden een bindende uitspraak.
Meer weten?
Wil je meer weten over de klachtenregeling van Middin? De volledige regeling kun je opvragen. Dit doe je bij de leidinggevende van je locatie of bij de klachtenfunctionaris.