Lees het Middin Kompas Magazine 2021

Delen op social media

In het Kompas Magazine, ons jaarlijkse kwaliteitsrapport, lees je persoonlijke verhalen van mensen die bij ons wonen, werken en leren. In deze tweede editie van het magazine lees je hoe we bij Middin werken aan kwaliteit. Over wat goed ging en wat beter kan.

Het Kompas Magazine 2021 gaat over mensen die iets voor elkaar willen krijgen. Het gaat over Monique en Carla die nog precies weten wanneer hun leven door niet-aangeboren hersenletsel plots veranderde. Met een beetje hulp leren ze omgaan met de gevolgen van deze vaak onzichtbare aandoening. Ook vertelt René over zijn persoonlijke geheugensteunen en hoe hij eigen keuzes maakt. Het magazine gaat over mensen die we helpen met leven.

Persoonlijk, eerlijk en met een beetje hulp

De kwaliteit van zorg stond vorig jaar door corona en de krappe arbeidsmarkt regelmatig onder druk. In ons verhaal over vakmanschap vertellen we hoe medewerkers er door hun creativiteit en persoonlijke betrokkenheid keer op keer voor zorgden dat de zorg door kon gaan. Doordat we cliënten en medewerkers een vaccinatie konden aanbieden, droegen we bij aan hun gezondheid én meer vrijheid. Ook zorgden we dat werken en leren zoveel mogelijk doorging. Nieuwe initiatieven in werven en behouden van medewerkers geven nog meer ruimte voor vakkundige medewerkers. Zodat René en alle andere mensen die we helpen eigen keuzes kunnen blijven maken.

Kwaliteit

Alleen door te blijven verbeteren, kunnen we mensen helpen bij een fijn en prettig leven. Middin werkt aan kwaliteit van zorg aan de hand van de drie beloftes in het Middin Kompas. De bouwstenen uit het kwaliteitskader gehandicaptenzorg passen bij de drie beloftes uit ons Kompas. Kijk voor meer informatie over kwaliteit en ons Kompas op de pagina kwaliteit.   

Lees je mee?

Benieuwd naar de verhalen van Monique, Carla, René en alle anderen? Je leest hier het complete Kompas Magazine.

In Kompas Magazine in ’t kort lees je over de belangrijkste onderwerpen in 2021.