De gezondheid en veiligheid van onze cliënten en onze medewerkers heeft onze hoogste prioriteit.
Lees alles over Corona.

Positieve initiatieven

Delen op social media

Het is een vreemde tijd door het coronavirus en het maakt ons blij en trots dat veel mensen zich betrokken voelen bij onze cliënten en locaties. Bij Middin werken we allemaal hard om de zorg goed en verantwoord aan te bieden, want voor onze cliënten is structuur en regelmaat heel belangrijk om zich goed te voelen. We krijgen hierbij veel hulp van betrokken vrijwilligers, collega’s en (buurt)bewoners waardoor de meest fantastische acties ontstaan. Hartverwarmend en dit goede nieuws delen we graag.

Extra donatie

Een heel mooi gebaar is de gulle gift van een bewoner. Daarvan kochten medewerkers allemaal fijne spel- en interactie materialen. Bewoners en medewerkers spelen nu samen de nieuwe spelletjes, zijn creatief aan de slag met de aangekochte materialen en proberen de bewegingsspelletjes uit in de woonkamer. spel- en interactie materialen

Producten van restaurant naar locatie

Door hun noodgedwongen sluiting hadden restaurants heel veel (verse) producten over. Één restaurant heeft Vrienden van Middin benaderd of zij deze producten mochten schenken aan onze locatie. Daar zijn we heel blij mee. Het restaurant bracht de (verse) producten naar locatie. We kregen tomaten, champignons, citroenen, kruiden maar ook ingevroren soep, eieren en pannenkoekenbeslag kwamen onze kant op. Van dit beslag bakten we meteen lekkere pannenkoeken, om vervolgens uit te delen aan de cliënten. Zij vonden het héérlijk!

Gezonde maaltijden

Verschillende medewerkers van Middin zien dat zelfstandig wonende cliënten die ambulant begeleid worden moeilijk aan gezond eten kunnen komen. Zij weten dat sommige cliënten weinig geld te besteden hebben. Bovendien kunnen cliënten niet naar de voedselbank, want deze is gesloten. Zij ondernemen actie, want een goede maaltijd is een basisbehoefte en dus heel belangrijk.

In de appgroep van medewerker Sabine ontstond het volgende idee. Ze vertelt: “We hadden bedacht: we koppelen een gezin met een ander gezin. Je kunt je aanmelden en dan adopteer je een gezin die het moeilijk heeft.” Zo krijgt een aantal gezinnen de gezonde versproducten voor de deur.

Medewerker Esmee startte een actie om voedselbonnen te verdelen onder cliënten. Zij zag op het nieuws dat de voedselbanken gingen sluiten. “Ik dacht gelijk van ‘Wow’!”, zegt Esmee. “Er zijn veel cliënten die daar afhankelijk van zijn. Ze kunnen dan gewoon niet meer rondkomen.” Esmee benaderde een fonds om € 2000 te doneren. Met dit geld koopt ze zelf producten en voedselbonnen die ze uitdeelt aan cliënten. Ze hoopt tussen de 50 tot 100 cliënten te helpen.

Nog meer positief nieuws: medewerker Fatiha ging ook in de actie en krijgt het samen met anderen voor elkaar dat een leverancier een auto volstopt met allemaal producten. Dit wordt uitgedeeld aan cliënten. Wat een saamhorigheid.  

Fruitkratjes

Nog meer voedselnieuws. Op één van onze locaties waar kwetsbare ouderen wonen kregen we fruitkistjes vol met vitamines. Voor iedereen is het goed om de weerstand op pijl te houden, maar voor onze ouderen is dat extra belangrijk. In de kratjes zaten heerlijke bananen, mandarijnen en appels die met smaak zijn opgegeten. Op de locatiie hangen deze gave spandoeken “Hier werken kanjers. Fijn dat jullie er zijn!” Hartverwarmend. 

Lente in hart en huis

Als laatste noemen we een bedrijf in het Westland. Dit bedrijf heeft voor alle locaties een mooie hortensia ter beschikking gesteld. Zij waardeert onze zorg aan de cliënten enorm en wil ons in de hectische periode een hart onder de riem steken. Dat is gelukt hoor. Vrijwilligers brengen het perkgoed op locatie.
Van een ander bedrijf in het Westland krijgen alle medewerkers allemaal een primula om het voorjaar in te wijden. De lente is begonnen, buiten, in ons huis, op locatie en in ons hart.